| |


الفيديو دا جميل جدا ...


انا كنت من كام يوم ف محافظه كدا وشوفت زي مظاهره للمسحيين عشان طبعا الاحداث الاخيره
انا اول ما شوفت المظاهره وقفت طبعا واتفرجت شويه كدا بصراحه شطت جدااااا من كلامهم الي
لو مثلا ف مسلميين متجمعين ف مكان قريب من المكان دا لو سمعو نفس الكلام دا هتتقلب معركه فعلا
ورحت ماشييييي وحسيت انهم اد ايه هما فعلا مشحونيين جداااا جدا زي ما المسلمين بردو مشحونين
ودا طبعاااا مصيبه وحسيت من كلامهم بجد انهم متحفظين يعني ناس محفظاهم الكلام دا
عشان يقولوه للناس دي عشااان يولعو ف البلد اكتر

لكن بعد ما فكرت حسيت ان المفروض افكر بطريقه تانيييييه تماماا لكن
انا ف الاول فكرت بنفس الطريقه الي بتخليييي المعارك دييي تحصل والقتل

انا كان نفسي بجد ف الوقت داااا لو كنت اقدر اني اطلع اقولهم بس
ان انا مسلم ومش بكره خالص المسحيين وليا اصحاب كتير جدا مسيحيين وانا بحبهم
ولما بيحصل اي حد من قرايب اصحابنا بيموتو والله بيكونو اول ناس معانا ف العزاااء دا
ومش بيسبونا خالص وعمري ما فكرت ان دا صحبي مسلم ودا مسيحيي
ربنا بيقول ان لهم ديننا ولنا دينا يبقي خلاص

وانا متاكد بردو ان كل حد ف الناس الي واقفه دييييي وبيقولو كلام غريب دا الي هيزود الفتنه اكتر ليهم ناس مسلميين كتير جدا
يعرفوهم وبيزورهم وبيعيدو علي بعض ف الاعيااااد ومش بيكرهو بعض خالص
وكان نفسي افرج كل واحد فيهم علي الفيديو داااا

اانا شايف طبعا ان لا كامليا شحاته دي ولا عبير التانيه يستاهلو اطلاقا ان اتناشر واحد يموت واكتر من ميه
مصاااب عشانهم لييييه يعني كل دا !!!!!!!؟؟؟؟
وعايز اقولهم ان احنا هدفنا واحد
وربنا يستر من الي جاااااااااااي ف الموضوع دا بالذاااات لانه لو كبر اكتر من كدااا محدش هيقدر يوقفه


..............
قصه الفيديو دي حقيقه وطبعاا مش غريبه خالص
لان دا الي المفروض يبقي بينا ديما

سلام

2 التعليقات:

faten يقول...

السلااام عليكم
يااه يا بيشمهندس الفيديو دا مؤلم اووى
انا عيطت كتيييييير جدااااااااااا
اد ايه حاجه جميله انو مسيحى وهو اللى جاب الصندوق وشال الصليب بجد حاجه جميله وكمان نفذ وصيته
ربناا يستر وتعدى الفتره دى على خير
كفايا خراب ودمار فى البلد
واخوانا المسيحين لو فكروا كويس هيلاقوا ان من مصلحه مين ف الوقت الحالى اللى يعمل كدا اكيد ايد خفيه بنقول هنزحف وهنحرر قلسطين والغاز خلاااص مفيش تصدير ليهم مش لاقيين حاجه يدخلوا بيهاا غير انهم يعملوا فتنه طائفيه لكن بأذن الله ماهيحصل اى حاجه مابينا وهنكون ديمااا ايد وحده
يبقى السلفيين بردوه ولا مين؟؟
يارب استر
سلااام

Mohamed Hamada يقول...

وعليكم السلام ورحمه الله

اها فيديو جميل جدا بجد ومعبرر
ان شاء الله هتعدي ... اظاهر ان دعوات اونكل مبارك نافذه :D
صح انتي معاكي حق ف الكلام دا بس ان شاء الله كل حاجه هترجع احسن من الاووول قريبااااا

ومش عيزين نجيب اللوم علي حد ف الي حصل داا كل الي اشترك ف الحكايه دي كان غلطان

نورتيييييي
سلام

إرسال تعليق